برترین تجهیزات جانبی موبایل (2)
در این نوشته می خوانید:

 

این مقاله بخش دوم موضوع برترین تجهیزات جانبی موبایل است. در بخش اول پنج مورد از جدیدترین تجهیزات جانبی موبایل را بررسی کردیم. در ادامه به چند مورد دیگر می پردازیم.

 

   Canon SELPHY CP1200  -6

 

  • مزایا:
  • دستگاه پرینتر on- the- go(OTG) (دارای سخت افزار OTG)
  • کیفیت چاپ خوب
  • قابلیت پرینت گرفتن از فرمت های مختلف تصویری
  • معایب
  • قیمت کارتریج جوهر و کاغذ آن بالاست

 

 

آیا تا به حال این موقعیت را تجربه کرده اید که بخواهید یک یادگاری تصویری زیبا برای دوستی تهیه کنید و برایتان امکان پذیر نباشد؟ یا اینکه آیا هرگز فکر کرده اید که یک عکاس خیابانی شوید( مثل کسانی که در پارک یا امکان دیدنی از مردم عکس می گیرند) اما مشکل اینجاست که کجا عکس ها را چاپ کنید؟ این مشکلات به لطف چاپ گر کانن یک راه حل سریع دارند.

با فکر کردن به راه های سنتی و قدیمی ای که برخی عکاسان بین­راهی، برای تحویل دادن عکس به مشتریان­شان از آنها استفاده می کردند؛ تحویل عکس پس از انجام پروسه ظهور و چاپ در همان لحظه، یا شاید برای رقابت با پولاروید و عکس های فوری اش، Canon این پرینتر چند منظوره پرتابل را ارائه داده است. البته بی شک عکس هایی با دوام ­تر از پولاروید تهیه می کند. تنها چیزی که برای راه اندازی آن لازم است وای فای است. چون این دستگاه پک باتری نیز همراه خود دارد.

کیفیت چاپ این پرینتر در مقایسه با برخی دیگر از چاپگرهای چاپ عکس در این اندازه (فرمت) بسیار عالی است. حتی کیفت تصویر چاپ شده توسط این چاپگر می تواند در حد تصویر چاپ شده توسط پرینتر EPSON PictureMate باشد. تنها کافی است گوشی هوشمند خود را با وای فای به پرینتر وصل کنید و فرایند چاپ را با اپلیکیشن Canon آغاز کنید. این اپلیکیشن با IOS، اندوروید و ویندوز فون سازگار است. این پرینتر یک چاپگر حرارتی است. بنابراین صبر کردن به اندازه زمان توصیه شده روی کاغذ چاپ ضروری است.

سرعت چاپ  بستگی به پارامترهایی مثل کیفیتی که برای چاپ تعیین شده، نوع کاغذ، اندازه عکس، کیفیت دسترسی به وای فای و همچنین گوشی هوشمندی که به آن متصل می­شود، دارد. مثلا عملکرد  این پرینتر با گوشی Samsung Galaxy S3 با عملکردش با گوشی Samsung Galaxy S7 یکسان نیست.

اگر با دوربین های Canon کار می کنید این امکان مهیاست تا دوربین را با کابل یو اس بی در حالت PictBridge به پرینتر وصل کنید و پرینت بگیرید. البته امکان چاپ مستقیم از فلش مموری یا کارت حافظه SD  هم وجود دارد.

 

Shuttr -7

  • مزایا:
  • عدم نیاز به عصای سلفی گیر
  • استفاده از آن واقعا راحت است
  • معایب
  • به سه پایه نیاز است
  • اتصال بلوتوث ممکن است بر عمر باتری شما اثر بگذارد.

این محصول دلپسند، مرا یاد کنترل دزدگیر ماشین یا ریموت کنترل های کوچک می اندازد. زیرا ایده ای که  این محصولات دنبال می کنند اساسا یک چیز است: یک آزاد کننده شاتر در قالبی مناسب با عملکردی خوب.

 

شرکت Mukulabs این محصول را  در دو رنگ سیاه و سفید ارائه کرده است. محصولی که توان خشنود کردن کاربرانی را  دارد که از عصا سلفی گیر نفرت دارند. اما از اینکه نمی توانند خارج از کادری که عکاسی می کنند بایستند ناراحتند (چون از عصای سلفی استفاده نمی کنند ). حتی فراتر از آن، با این محصول می توان  عکس هایی گرفت از ارتفاعی بسیار بالاتر از ارتفاعی که می توان با عصای سلفی گیر عکاسی کرد. این ابزار برای عکس هایی با چشم انداز وسیع مثل دره های بزرگ یا یک مهمانی خانوادگی با کلی مهمان ایده آل است.

شما برای کار کردن با آن حتی نیاز به اپلیکیشن خاصی هم ندارید. فقط بلوتوث گوشی هوشمند را روشن کنید و هر تعداد عکسی که می خواهید را می توانید بگیرید و از عکاسی لذت ببرید.

محدوده عملکرد آن حدود10 متر است که اگر با محدوده عملکرد ریموت کنترل دوربین دی اس ال آر مقایسه کنیم، بهتر از آن است.

علاوه بر گرفتن سلفی، این ریموت ابزاری مناسب برای تجربه کردن و تست کردن عکاسی با نوردهی طولانی است بدون اینکه نگران حرکت تصادفی گوشی هوشمند باشید.

 

 Solocam-8

  • مزایا:
  • میکروفون استودیویی با کیفیت به آن اضافه شده
  • برای کنترل موقعیت گوشی در فاصله ای که قرار دارد اهرمی(جوی استیک)  دارد.
  • ابزار جانبی حرفه ای برای خبرنگاران
  • معایب
  • ابزار بزرگی است
  • با ویندوز فون سازگار نیست

برای رسیدن به رویای تبدیل شدن به یک خبرنگار حرفه ای فقط چند کلیک فاصله است. یک ابزار جانبی نوآورانه که دو جزء اساسی دارد: یک عصای  سلفی گیر و یک میکروفون. Solocam با ترکیب این دو جزء در قالبی که حرکت و مانور با آن هم آسان و هم سخت، ابداع شده است. که یک ابزار جانبی حسابی برای تلفن های هوشمند محسوب می شود. این ابزار ویژه کسانی طراحی شده که هرگز فکر نمی کردند بتوانند ویدیوهایی به سبک خبرنگاران همیشه در سفر بگیرند.

 

 

 

کیفیت میکروفون قابل توجه است و با میکروفن های حرفه ای برابری می کند و دو دسته در دو سمتش دارد که هر دو، موقع نگه داشتن این ابزار به کار می­روند. با یک اهرم کوچک مناسب و راحت می توانیم موقعیت عصای سلفی گیر و دوربین گوشی را در جهتی که می خواهیم، با امکان تغییر 180 درجه­ای  تنظیم کنیم.

این ابزار به لطف فن آوری بلوتوث کار می کند و لازم است همراه با این ابزار از اپلیکیشنی اضافی که از هر دو سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می کند استفاده شود. اپلیکیشنی که امکان تنظیمات کوچکی مثل اضافه کردن فیلتر به ویدیوها را فراهم کند و همزمان تله پرامپتر یا اتوکیو[1] را هم بر روی صفحه گوشی نمایش دهد. راهی ایده آل برای اینکه جمله های تان را موقع ضبط ویدیو فراموش نکنید.

 

 

 

این ابزار نه تنها با گوشی های هوشمند بلکه با دوربین های  GoPro نیز سازگار است. این ابزار در دو مدل ارائه شده:   Solocam و Solocam HD است که تفاوت آن درکیفیت میکروفن است.

به یاد داشته باشید این ابزار جانبی هنوز به صورت انبوه در بازار فروش وجود ندارد و یک استارت آپ است اما تقریبا برای همه علاقه مندان در دسترس است. شما می توانید با دریافت اطلاعات دقیق تری از طریق لینک زیر این محصول را خریداری کنید.

 

Pocket Spotlight by Photojojo-9 

  • مزایا
  • قدرت فلاش گوشی هوشمند را افزایش می دهد.
  • برای عکاسی در شب عالی است.
  • معایب
  • ظریف و شکننده است و ممکن است در جا به جایی آسیب ببیند.
  • نمی­توان شدت نور را تنظیم کرد.

وقتی همه فکر می کردیم در حال حاضر هیچ چیزی نمی تواند غافلگیرمان کند Photojojo از راه رسید و اولین نورافکن برای گوشی های هوشمند را ارائه کرد.  همه ما که از عکاسی با گوشی های هوشمند لذت می بریم. می دانیم چقدر به یک فلاش خارجی نیاز است بویژه  اگر هدف اصلی ما عکاسی در شب باشد یا اگر بخواهیم نور یک فضای استودیویی را تامین کنیم.

 

 

با این ابزار جانبی جالب که توسط  Photojojo ساخته شده ما با روزهای کسل کننده ای که به خاطر نبودن نور خوب عکس های بدی می گرفتیم، خداحافظی می کنیم. با اینکه اندازه آن کوچک و جمع و جور است به سبب وجود 32 لامپ ال ای دی می تواند نور نرمی (سافت لایت)  ایجاد کند، باطری که نور ال ای دی را تامین می کند از طریق USB شارژ می شود.

یکی از مشکلاتی که احتمالا اغلب کاربران این ابزار به آن اشاره خواهند کرد عدم تطبیق پذیری آن با شرایط مختلف است. درحالی که می توانیم دوربین یا گوشی را روی  نگهدارنده ها و پایه های مختلفی سوار کنیم. امکان تنظیم نور و نصب این ابزار در این حالت ها وجود ندارد و به ناچار مجبوریم بدون فلاش عکاسی کنیم. ممکن است بگویید این ابزار برای عکاسان آماتور ساخته شده، نه حرفه ای ها و پیشرفتی محسوب نمی شود. اما شما عکاسی می آموزید و مهمترین نیاز شما در عکاسی نور خواهد بود. در بعضی موقعیت ها،  چنین شرایط نوری ( استفاده از  Photojojo) به ما امکان خواهد داد از سرعت های پایین تر شاتر ( مدت زمان نوردهی طولانی تری) بهره ببریم، بنابراین باید از سه پایه استفاده کنیم. ( در حالی که گوشی همراه با Photojojo ممکن است روی برخی سه پایه ها و نگهدارنده ها نصب نشود).

 

 

 

 

چراغ های ال ای دی نوری با طیف سرد با دمای حدودK  5200 ایجاد می کنند. در برخی موارد لازم است این رنگ نور را بوسیله کنترل وایت بالانس[2] که در گوشی وجود دارد و یا پس از وارد کردن عکس ها در کامپیوتر با نرم افزار های لایت روم یا فتو شاپ اصلاح کنیم.

 

HTC RE – 10

  • مزایا
  • ضد آب
  • به تنهایی یک دوربین متحرک است.
  • لازم نیست به گوشی هوشمند شما متصل شود.
  • معایب
  • نسبت به آنچه ارائه می دهد قیمت بالایی دارد

این وسیله یک پریسکوپ یا یک گوشی یا یک ابزار پزشکی نیست. این یک دوربین ترکیبی متحرک است که توسط HTC طراحی شده که به کاربران امکان فیلمبرداری از زندگی روزانه­ شان را می دهد بدون اینکه تجهیزات موبایل شان را بیرون بیاورند.

 

 

یکی از مهم ترین انتقادات وارد شده به این محصول دقیقا این نکته است که این محصول امکانات بیشتری نسبت به آنچه دوربین های هوشمند امروزی ارائه  می دهند فراهم نمی کند. اما به نظر من بسیار راحت تر  و راه دست تر است که از HTC RE برا ی فیلمبرداری از فعالیت ها ی زندگی روزانه استفاده کنم. صحنه هایی از زندگی روزمره که اغلب در حالی که به صفحه گوشی نگاه  می­کنم و گوشی را با دو دست محکم گرفته ام تا نیافتد، از آنها فلیمبرداری می کنم. ضد آب بودن این ابزار هم امکان اضافه ای نیست. چون 90 درصد گوشی های موجود در بازار هم ادعای ضدآب بودن دارند.

 

 

با این حال، این ابزار لنزی با f2.8 با زاویه دید 146 درجه( اولترا واید ) و سنسور CMOS 1.23 اینچی 16 مگا پیکسلی دارد. سنسوری که این ابزار به آن مجهز است تا حدودی بزرگتر از سنسور گوشی های هوشمند معمول است. اما این سنسور هم چنان برای ایجاد سایه­ روشن هایی مانند آنچه دوربین های کامپکت ارائه می دهند و یا عملکردی شبیه دوربین های GoPro  دارند کافی نیست.

اگر دکمه روی این ابزار را یکبار فشار بدهید دوربین با کیفیت 16 مگاپیکسل یا 12 مگاپیکسل )اگر فرمت 16:9را انتخاب کنید( عکسی می گیرد. اگر دکمه را بفشارید و برای چند ثانیه نگه دارید دوربین شروع به ضبط ویدیویی با رزولوشن p1080 یا 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه می کند. دکمه دیگری که در طرف مقابل و در زیر لنز قرار گرفته به شما امکان می دهد تا به حالت تایم لپس سویچ  کنید و ویدیو هایی با رزولوشن 720p با سرعت 96 فریم در ثانیه بگیرید.

برای روشن و خاموش کردن دکمه ای لازم نیست HTC RE  به واسطه سنسورهای لمسی که داخلش قرار دارد )به محض اینکه دوربین را بالا ببرید( روشن کنید. شما می توانید از هر دکمه ای روی گوشی یا هر اپلیکیشنی حین فیلمبرداری استفاده کنید مگر اینکه بخواهید همزمان آنچه را با دوربین می گیرید روی صفحه گوشی تماشا کنید.

این ویدیو را ببینید.

 

 

 

 

 

به کمک اپلیکیشنی که HTC ارائه می دهد می توانید عکس ها و ویدیو های خود را ظرف چند ثانیه ویرایش کنید تا بعدا با دوستان تان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. کافیست فقط به اینترنت وای فای دسترسی داشته و  یک گوشی اندرویدی یا آیفون داشته باشید.  در حال حاضر این ابزار از ویندوز فون پشتیبانی نمی کند.

باتری آن وقتی با رزولوشن 1080p فیلمبرداری شود حدود یک ساعت و نیم کار می کند. یعنی دوام باتری هر بار برای گرفتن 1100 عکس کافی است.

هنگام خرید یک کارت micro-SD با ظرفیت 8 گیگابایت همراه این ابزار وجود دارد و از کارت های micro SDHC تا ظرفیت 12 گیگا بایت نیز پشتیبانی می کند.

 

منبع سایت 


1_ در استودیوها سیستم تله پرامپتر جهت نمایش متن به مجریان خبر و برنامه به کار می‌رود و نیاز آنها به مشاهده برگه‌های چاپ شده را برطرف کرده و بدین ‌ترتیب مجری قادر خواهد بود در حالی‌که کاملاً به دوربین نگاه می‌کند، متن خود را از تله پرامپتر بخواند.

2_ WB یا وایت بالانس تراز رنگ سفید را در عکس مشخص می کند و بر اساس آن رنگ عکس ها به سمت طیف گرمتر یا سردتر می رود. در اغلب اپلیکیشن های عکاسی موجود در گوشی های هوشمند گزینه ای برای تنظیم این وایت بالانس وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد