برترین تجهیزات جانبی موبایل (3)
در این نوشته می خوانید:

برترین تجهیزات جانبی موبایل (3)

 

این مقاله بخش سوم برترین تجهیزات جانبی موبایل است. بخش اول و بخش دوم تجهیزات جانبی موبایل را بررسی کردیم. در ادامه بخش آخر را پیش خواهیم برد.

 

Narrative Clip Camera-11

  • مزایا
  • دوربین پوشیدنی قابل حمل
  • با این دوربین می­ توانید فیلم­هایی با نمای نقطه ­نظر[1] بگیرید.
  • وزن سبک
  • معایب
  • به کاربر اجازه کنترل فرآیند فیلمبرداری را نمی­ دهد.

این ابزار جانبی ویژه گوشی ­های هوشمند با طراحی دوست داشتنی و ساده ­ای، که ممکن است بسیاری را به یاد ای پاد شافل بیاندازد، برای زمانی ایده­ آل است که قصد داریم هرگامی که در مسیر سفرمان برمی­ داریم را فیلمبرداری کنیم اما اغلب شانس و فرصت این کار را نداریم. 

 

 

این ابزار ظرفیت ذخیره سازی تا 8 گیگا بایت برای ذخیره سازی هم فایل­های  ویدیویی FullHD 1080p و هم عکس­ هایی با وضوح 5 مگاپیکسل را دارد. باتری آن قادر است به مدت دو روز کامل کار کند و تا حدود 6000 عکس دوام آورد. برای شارژ مجدد آن تنها به یک کابل USB نیاز است.

یکی از جنبه­ هایی که باعث می­ شود این ابزار را جزو ابزارهای ایده ­آل به حساب نیاوریم این نکته است که این دستگاه ضد آب نیست.­ البته قادر است در شرایطی مانند دماهای پایین، باران و یا دماهای بالاتر از حد نرمال دوام آورد.

 

با  استفاده از وای فای و به لطف اپلیکیشنی که توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن ­ها ارائه شده، می­توانیم آنچه این ابزار ضبط می ­کند را به گوشی هوشمند انتقال دهیم. دوربین این ابزار می­ تواند به ­طور مداوم فیلمبرداری کند یا اینکه به­ طور اتوماتیک هر 30 ثانیه یک عکس بگیرد؛ این کار بسیار جالبی است برای ثبت کردن جزئیاتی از رویدادها مهمانی ­ها و یا وقایعی که در زندگی روزانه­ مان رخ می­ دهد. این ابزار بی­ شک جایگزین جالب ­تر و کم ­آزارتری نسب به استفاده از کلاه با دوربین متحرک است.    

توجه کنید که این ابزار یک دوربین با پوشش و بدنه پلاستیکی است. بنابراین در برابر ضربه­ های سنگین مقاومت نخواهد کرد. در سه مدل و رنگ ارائه شده است: سیاه، سفید و نارنجی.

این ویدیو را ببینید.

 

 

 

Kúla Bebe 3D Camera Lens-12

  • مزایا
  • امکان گرفتن عکس های سه بعدی با گوشی ­های هوشمند را فراهم می ­کند .
  • سازگار با بسیاری از گزینه ­های موجود برای نمایش تصاویر سه بعدی
  • معایب
  • ندارد

آیا فکر می ­کنید تنها برخی گوشی­ های هوشمند قادرند تصاویر سه بعدی بگیرند؟ ببینید! این مدرکی است که نشان می­ دهد لازم نیست گوشی مدل بالایی داشته باشید تا از جلوه ­های خلاق و باورنکردنی این دوربین لذت ببرید.

 

 

این ابزار جانبی به لنزهای بسیار با کیفیتی مجهز است که بوسیله آنها عکس­ های استریوسکوپیک[2] تولید می ­کند؛ عکس­هایی که به روش ­های مختلفی می­ توانید آنها را نمایش دهید. با استفاده از عینک­ های کلاسیک ویژه برجسته نمایی قرمز / سایان( که در پک خرید این ابزارهم وجود دارد) و یا با تلویزیون­ های هوشمند که امکان نمایش تصاویر سه بعدی را دارند.

این ابزار از اپلیکیشنی که با هر دو سیستم عامل اندروید و ios سازگاری دارد، استفاده می­ کند تا بتوانیم حالت نمایش عکس­ ها را هدایت و کنترل کنیم.

دستگاه­ های زیادی شبیه این ابزار وجود دارند اما ابزاری که بیش از بقیه جلب توجه می­ کند Bebe است. یک ابزار جانبی با قابلیت الصاق شدن به گوشی و امکان تولید تصاویر سه بعدی که برای چاپ سه بعدی آماده ­اند.

 

 Dot by Kogeto-13

  • مزایا
  • امکان ایجاد عکس­  های پانورامای 360 درجه­ای جذاب
  • روی گوشی هوشمند سوار می­ شود.
  • معایب
  • فقط می­ توانید ویدیو­های 360 درجه­ ای با آن بگیرید.
  • تنها روی آیفون 4 و 4S فیت می­ شود.

 

Dot یک طرح انقلابی است که به ما اجازه می ­دهد با سیستمی که بر روی لنز گوشی هوشمند فیت می­ شود تصاویر پانورامای 360 درجه­ ای جالب بگیریم. این ابزار یک مجموعه دو لنزی است. آنچه در قاب اولین لنز قرار می­ گیرد، در سیستم آیین ه­ای بازتاب می­ شود که به ما امکان می ­دهد زاویه دید وسیع ­تری در عکس داشته باشیم.

 

 

با استفاه از اپلیکیشن همراه این ابزار جانبی می ­توانید ویدیو­هایی را که توسط آن ضبط کرده ­اید ببینید و یا Dotspots  های خود را با دوستان­ تان در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

این ویدیو را ببینید.

 

 

 

14-Fujifilm Instax Share Smartphone Printer

  • مزایا
  • وزن سبکی دارد و قابل حمل و نقل است.
  • اپلیکیشن فوجی گزینه­ های ویرایش و چاپ عکس را هم در بر می­ گیرد.
  • معایب
  • اگر هزینه و سود را محاسبه کنیم اندکی گران به نظر می­ رسد.

این پرینترِ ویژه گوشی­ های هوشمند که از کارتریج استفاده می­ کند، در ابعادی که دوربین­ های پولاروید را به یاد ما می ­آورد، امکان پرینت حداکثر 10 عکس موبایلی را فراهم می ­کند.

این ایده از یک دوربین یکبار مصرف به نام Instax که مدتی توسط Fujifilm فروخته می ­شد، اقتباس شده است. مزیت این ابزار جدید آن است که می­توانید عکس­ هایی که قبلا در گوشی ذخیره کرده ­اید را هم پرینت بگیرید بدون اینکه چیزی از کیفیت آنها کم شود.

 

 

این پرینتر با دو باتری لیتیمی CR2 یا با یک ترانسفورماتور کار می­ کند که در پک این ابزار وجود دارد. عمر مفید باتری تقریبا تا 100 پرینت است.

دستگاه را روشن کنید. اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود باز کنید و عکس­ هایی را که می خواهید پرینت بگیرید انتخاب کنید. شما می­ توانید ویرایش­های اندکی مثل تغییر عکس رنگی به سیاه و سفید یا سپیا را روی عکس­ ها اعمال کنید و یا با فیلتر هوشمند فوجی کیفیت و کنتراست عکس ­های­ تان را به صورت اتوماتیک بالا ببرید؛ چیزی شبیه آنچه فیلتر x-Pro II در اینستاگرام انجام می ­دهد. تغییراتی مثل برش، تغییر سایز یا چرخش عکس به صورت اتوماتیک توسط اپلیکیشن انجام می­ شود تا عکس با اندازه چاپ مطابقت یابد.

هم زمان می ­توانید قال ب­ها و الگوهای دلخواه را به عکس خود اضافه کنید. مثلا حاشیه یا نوشته­هایی به عکس­ ها اضافه کنید. بنابراین فرآیند چاپ عکس فقط در چاپ عکس خلاصه نمی­ شود و می­ توانید فرآیندهای دیگری به آن بیافزایید.

 

15-PNY T2200 PowerPack

  • مزایا
  • سه سال گارانتی
  • چند منظوره (یونیورسال)
  • شارژ از طریق کابل Micro-USB
  • وزن کم و قابل حمل
  • واقعا ارزان
  • معایب
  • فقط به اندازه دوبار شارژ کامل انجام می ­دهد.
  • نیاز به کابل USB دارد.
  • ضد آب نیست
  • قدرت کافی برای شارژ تبلت ندارد.

اگر قصد دارید عکاسی حرف ه­ای بشوید و می­ خواهید از تمامی ظرفیت ­های گوشی هوشمند خود بهره ببرید، دیر یا زود با یک واقعیت بی ­رحمانه مواجه می­ شوید: گوشی ­های هوشمندمان باتری مصرف می­ کنند. بنابراین چنین باتری­ هایی کم و بیش، به نسبت میزان استفاده از گوشی یا تعداد ابزارهای جانبی ­ای که استفاده می­ کنیم ضعیف می­ شوند.

 

 

هر چه طول عمر گوشی شما بیشتر باشد عملکرد باتری در یک بازه زمانی مشخص اندکی کمتر از زمانی است که گوشی شما نو بوده است. علت این امر ضعیف شدن باتری است که به خاطر عوامل مختلفی اتفاق می ­افتد. مثل گذشت سال­ ها یا بی­ دقتی و زیاد کار کشیدن از باتری(مثلا در حالی­ که در خانه هستید باتری را دائما در شارژ باقی بگذارید یا این که باتری­ های غیر اورجینال استفاده کنید که یک اشتباه بزرگ است.)

در مواردی که می­ خواهید به سفری طولانی بروید مشکل دیگری نیز وجود دارد. قوانین جدید فرودگاه­ ها به دلایل امنیتی به شما اجازه نمی­د هند دستگاهی را که ممکن است به خاطر تمام شدن شارژ باتری روشن نمی ­شود وارد فرودگاه کنید. بنابراین لازم است یک باتری پشتیبان داشته باشید. وسیله ­ای که می­ تواند یک پاوربانک باشد.

در کنار کارت حافظه، PNY یکی از برندهای درجه یک پاوربانک است که می­ تواند به ما در رسیدن به این هدف که مدت زمان طولانی از گوشی هوشمندمان استفاده کنیم، یاری رساند.

دو اشکال اصلی این پاوربانک این است که اولا به خاطر اینکه قدرت آن 2200 میلی آمپر است فقط می­ تواند دو بار گوشی شما را شارژ کامل کند و پس از آن باید دوباره شارژ شود. دوم این که برخلاف اغلب نمونه ­های موجود در بازار نمی ­شود به ­طور همزمان دو دستگاه را با آن شارژ کرد و قابلیت شارژ تنها یک دستگاه را در آنِ واحد دارد. در عوض این پاوربانک قابل حمل و نقل است و با اندازه کاربردی ­ای که دارد به ما امکان می­ دهد آن را همه جا با خود ببریم، در کیف مان، کیف پول یا حتی جیب ­مان.

 

The Outback Pole-16

  • مزایا
  • عصای سلفی مستحکم
  • برای کار کردن به بلوتوث نیاز ندارد.
  • تحمل وزن دوربین ­های سنگین را هم دارد.
  • معایب
  • نمی تواند همه انواع گوشی را نگه دارد( بعضی از گوشی ­ها اگر قاب یا کیس داشته باشند، ممکن است هنگام استفاده از این عصای سلفی به مشکل برخورند.)

اگر دنبال  عصای سلفی­ای می­ گردید که واقعا همراه همه لحظه­ های زندگی­ تان باشد با Outback Pole شما همه آنچه می­ خواهید و حتی بیشتر از آن را بدست می­ آورید. این عصای سلفیِ ضد آب با دسته لاستیکی از آلومینیوم آنُدی شده ساخته شده است و قادر است وزن سنگین را تحمل کند و راه حل­ هایی متنوع برای سلفی گرفتن به شما ارائه می­ دهد.

چون از بلوتوث استفاده نمی­ کند شارژ باتری را به سرعت سایر مدل­ های موجود مصرف نمی ­کند و نکته مهمتر؛ برای راه انداختن و استفاده از آن لازم نیست از ریموت کنترل دیگری استفاده کنید.

همان طور که در این لیست دیدید محصولات متنوعی وجود دارند که می ­توانند با نیازهای ما به عنوان یک عکاس منطبق شوند. بسیاری از آنها احتمالا مناسب زندگی روزمره یک عکاس آماتور نباشند ( مانند  Kula Bebe) اما جالب است آنها را بشناسیم. شاید زمانی که بخواهیم افق­ های فکری و دیدمان را به عنوان یک عکاس خلاق گسترش دهیم به کارمان بیایند.

 

 

در نظر داشته باشید که اگرچه اغلب این مصنوعات کوچکند اما فضا می­ گیرند و بسیار آسیب پذیرند پس لازم است آنها را در یک کیف ترجیحا ضد آب بگذارید. مساله دیگری که باید در نظر بگیرید، بویژه هنگام کار با پرینترها، لنز دوربین گوشی هوشمند، و نیز ابزارهایی که از تکنولوژی بلوتوث استفاده می­ کنند طول عمر باتری است. اگر از این ابزارها همراه دوربین گوشی به صورت مداوم استفاده کنید، به میزان معمولِ مصرف باتریِ گوشی خود مقداری اضافه کرده ­اید. چنانچه همزمان از وای فای یا بلوتوث هم استفاده کنید، میزان شارژ باتری شما به صورت قابل ملاحظه ­ای کاهش می­ یابد. پس اگر در نظر دارید بیش از سه ساعت از این ابزارها استفاده کنید لازم است همراه خود پاوربانک داشته باشید. در یک بازه زمانی مشخص دستگاه­ های اندرویدی ماندگاری باتری کمتری نسبت به آیفون دارند. این هم یکی از نکاتی است که موقع تصمیم ­گیری درباره نرم­افزار مورد استفاده ­تان باید به آن توجه کنید.

به یاد داشته باشید “کمتر بیشتر است”[3] اگر قصد خرید تعداد زیادی از این ابزارهای جانبی را دارید، چنانچه از نظر اقتصادی در وضعیتی هستید که می ­توانید روی این ابزارها سرمایه گذاری کنید ( بویژه لنزهای هوشمند) این نکته را در نظر بگیرید که گوشی ­های هوشمند به آسانی و با کوچکترین بی­ دقتی به سرقت می ­روند. تعداد زیادی از این تجهیزات را بخرید اگر فکر می ­کنید استفاده از این ابزارها سرمایه گذاری شما را توجیه می­ کند. بسیاری از ابزارهایی که در اینجا به آنها اشاره شد بیشتر از ابزارهای ساده­ای مثل اپلیکیشن­ های موجود در اپ استورها به کار افراد حرفه ای می ­آید و کار آنها را تکمیل می­ کند. برای تهیه لیستی از اولویت­ ها یا سنجش کارایی این ابزارها قبل از خرید به این نکته که ممکن است کلیدی­ ترین عامل، هنگام خریدنِ این ابزارها باشد توجه کنید: راحتی یا ترجیحاً ارگونومیک بودن ابزارها هنگام استفاده از گوشی هوشمند به همراه ابزارجانبی. مهمترین نکته این است که لذت ببرید و نگذارید تکنولوژی توانایی شما را به عنوان یک عکاس محدود کند.

امیدوارم این راهنما برایتان مفید بوده باشد.

 

منبع سایت

 


[1] POV یا نمای نقطه ­نظر به نمایی گفته می‌شود که در آن دوربین بازنمایانگر چشم شخصیت در فیلم است.

[2] Stereoscopy یا برجسته‌بینی یا استریوسکوپی  شیوه‌ای است برای ایجاد تصور سه‌بعدی در بیننده بوسیله دید دوچشمی. در بیشتر روش‌های برجسته‌بینی دو تصویر معمولی دوبعدی با اندکی تفاوت مقابل چشم راست و چپ قرار می‌گیرند. این دو تصویر دوبعدی در مغز تلفیق شده و دیدن تصویری سه‌بعدی را به بیننده القاء می‌کنند.

[3] شعار معروف مینیمالیست ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد