۱۵ دوربین برتر گوشی برای عکاسی در ۲۰۱۹
در این نوشته می خوانید:

 

۱۵ دوربین برتر گوشی برای عکاسی در ۲۰۱۹- اگر به دنبال دوربین گوشی برای گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالا هستید به ۱۵ دوربین برتر گوشی پیشنهادی ما نگاهی باندازید.

نوشته: ePHOTOzine

دوربین گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند، تعدادی از مشخصه هایی که بر کیفیت عکس‌های گرفته شده با گوشی‌های هوشمند افزوده‌اند شامل لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، سنسورهای بزرگتر، لنزهای شفاف‌تر و حتی زوم اپتیکال می‌شود که آنها را به گزینه‌های بهتری برای عکاسی تبدیل کرده‌اند. قابلیت عکاسانه گوشی‌های هوشمند به چنان وزنه مهمی در فروش تبدیل شده است که امروزه بسیاری از گوشیهای هوشمند پریمیوم  از عکاسی با فرمت RAW نیز پشتیبانی می‌کنند در نتیجه کنترل کاملی بر ویرایش تصویر دارید.

برخی از ضعف‌های دوربین هایی با سنسور کوچک با به کار‌گیری عکاسی محاسباتی بر طرف شده‌ است. برای مثال حالت Auto HDR که تصاویر را برای تصحیح دامنه دینامیکشان ترکیب می‌کند، حالت بوکه که عکس‌هایی مشابه عکس‌های گرفته شده با DSLR با پس‌زمینه‌ای تار برای عکاسی پرتره پدید می‌آورد، و یا حالت‌هایmulti-shot night با کاهش نویز عکس‌های کم نور بهتری ارائه می‌کنند.

در اینجا تاکیدی داریم بر برخی از بهترین دوربین های گوشی که تا این لحظه بررسی کرده‌ایم، و آنچه که آنها را منحصر به فرد می سازد. بنابراین بار دیگر که قصد ارتقا یا خرید گوشی هوشمند جدیدی دارید خرید آگاهانه‌تری خواهید داشت. همچنین نظرهای عمیقی برای هر یک از گوشی‌های هوشمندی که در لیست بررسی ما قرار گرفته‌اند دریافت خواهید کرد،علاوه بر آن نگاهی بیاندازید بر بخش ویژگی و تکنیک ، در آنجا گستره‌ای از مقالات را می یابید از قبیل ۸ ترفند فنی عکاسی با گوشی هوشمند که بایستی امتحان کنید و اصول پایه عکاسی از غذا، اینها به شما کمک می‌کنند تا در زمانی کوتاه عکس‌هایی عالی با گوشی های هوشمند بگیرید.

 

۱. گلکسی نوت ۹ سامسونگ

استفاده از دوربینی مشابه دوربین به کار رفته در گلکسی S9 پلاس سامسونگ، گلکسی نوت ۹ سامسونگ را تحت شعاع قرار داده، با این وجود، سامسونگ نرم‌افزار دوربین گوشی را به روز کرده است، برای مثال، تشخیص خودکار صحنه که به طور خودکار مناسب‌ترین تنظیمات را برای دستیابی به عکس‌هایی بهتر به کار می گیرد. همچنین صفحه نمایش بزرگ ۶.۴ اینچی از ساخت و تماشای عکس‌ها تجربه‌ای عالی ساخته است. قابلیت عکاسی غیر اتوماتیک به شما امکان به کار‌گیری دریچه دیافراگم f2.4 یاf1.5 با لنزهای واید رامی‌دهد. در کنار فرمت RAW  و وضعیت HDR خودکار، دوربین سلفی 8mp f/1.5 با فوکوس خودکار، وضوح کامل عکاس‌های سلفی را تضمین می‌کند. و همان طور که می‌توان از یک گوشی هوشمند پریمیوم انتظار داشت، این گوشی ضد آب با رده بندی IP67 است.  گلکسی نوت ۹ رَم و فضای ذخیره سازی بالایی دارد و با قلم بلوتوسی همراه شده است که میتوان آن را به عنوان کنترل از راه دور آزاد کننده شاتر به کار برد. سرعت‌های ISO از ISO50 تا ISO1250 میتواند مورد استفاده قرار گیرد، و باتری بزرگ 4000mAh  آن طول عمر بالایی دارد.

مشخصات  دوربین در یک نگاه : 12mp، لنز f/1.5-2.4، واید معادل 26mm، تله لنز f/2.4، لرزشگیر اپتیکال (OISبر هر دو دوربین)، ویدیو 4K 60fps، دوربین سلفی 8mp با AF، شکاف میکرو SD ، پشتیبانی از فرمت raw

امتیاز کلی: 4 1/2

۲. گلکسی S9 پلاس سامسونگ

مشخصه گلکسی S9 پلاس سامسونگ لنز فوق روشن با دریچه دیافراگم f/1.5 -f/2.4 است، و S9  پلاس دوربین تله لنز دومی نیز دارد. هر دو دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لرزش‌گیر اپتیکال اند، و دوربین سلفی جلویی دوربینی با لنز 8mp f/1.7 با قابلیت فوکوس خودکار (AF)است که هنوز تقریبا پدیده‌ای نادر به شمار می‌رود. صفحه نمایشگر آن ، نمایشگر تحسین‌برانگیز 6.2inch Quad HD+ است که روی گوشی را در بر گرفته، در حالیکه خود دستگاه اندازه مشابه ای با گوشی‌هایی با صفحه نمایشگر 5.5 یا 6 اینچ دارد. دوربین گوشی می‌تواند ویدیو سرعت بالا را در 960fps، ویدیو4K را در 60fps ضبط کند و همچنین عکسهایی ۹ مگا پیکسلی در وضعیت ویدیو بگیرد. این گوشی ضد غبار و تا عمق ۱.۵ متری برای ۳۰ دقیقه ضد آب است. با توجه به قابلیت افزایش حافظه با کارت میکرو SD و استفاده از متریال سخت Corning Gorilla Glass 5 بر روی صفحه نمایشگر و پشت گوشی، برای کسانی که عاشق بیرون رفتن، پرسه زدن و بی توجه به آب و هوا عکس گرفتن‌اند گوشی ایده‌آلی به حساب می‌آید. گلکسی s9  پلاس با سرعت تحسین برانگیزی کار می‌کند و می توانید از کنترل صدا به عنوان دکمه شاتر استفاده کنید. سرعت‌های ISO می‌تواند از ISO50 تا ISO1250 به کار برده شود، و در وضعیت غیر اتوماتیک میتوانید با فرمت raw عکاسی کنید.

مشخصات دوربین در یک نگاه: لنزf/1.5-2.4 ، 12mp، معادل 26mm، تله لنز f/2.4، لرزشگیر اپتیکال(OIS)، 4K 60fps ویدیو، دوربین سلفی 8mp با فوکوس اتوماتیک، شکاف میکروSD، فرمت raw

امتیاز کلی : 1/2 ۴

۳. گوگل پیکسل ۳ / ۳ XL

گوگل پیکسل۳ (و ۳XL) گرچه تنها یک دوربین پشتی دارد اما با در اختیار گذاشتن برخی از بهترین نرم‌افزارهای موجود دوربین این ضعف را جبران کرده‌اند. این نرم افزار شماری از حالت‌های عکاسی هوشمند را ارائه می‌کند که تعدادی عکس را با هم ترکیب می‌کنند( اغلب بی آنکه بتوانید به کوچکترین تاخیری پی ببرید).  از ویژگیهای این دوربین بکارگیری تکنولوژی Super-Res است که  زوم دوبرابر با جزئیاتی بهتر را به همراه دارد. حالت دید شبانه بسیار تاثیرگذار آن می تواند عکس‌هایی عالی در نور کم  ارائه دهد. برای پرتره افکت بوکه و حالت عکاسی پرتره پیشبینی شده‌ است، و HDR خودکار گستره دینامیکی را در عکس ها اصلاح می‌کند. عکاسی پیوسته سرعت بالا گرچه جدید نیست اما ویژگی “top shot” گرفتن بهترین عکس را راحت می کند،و تمام آنچه گفته شد سریع، راحت و در بیشتر قسمت‌ها خودکار است.

گوشی پیکسل۳ همچنین شامل دوربین‌های جلویی 8mp دوتایی ، با زاویه بسیار باز و زاویه باز می‌شوند که به شما اجازه می‌دهند افراد بیشتری را در عکس‌های گروهی جا دهید. این مدل در دو سایز موجود است: گوگل پیکسل ۳ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و گوگل پیکسل ۳XL با صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و باتری بزرگتر. مشابه دیگر گوشی‌های هوشمند پریمیوم مدل پیکسل ۳ضد‌آب است.

مشخصات دوربین در یک نگاه: لنز f/1.8، 12mp، معادل ۲۶mm، لرزشگیر اپتیکال (OIS)، 4K 30fps ویدیو، دوربین سلفی 8mp دوتایی( زاویه باز و خیلی باز)، فرمت raw

امتیاز کلی: 4 1/2

۴. گلکسی S8 سامسونگ

گلکسی S8 سامسونگ دوربینی مشابه، و تا به این لحظه عالی، S7 را به کار گرفته است، دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با تکنولوژی پیکسل دوگانه و دیافراگم f/1.7 و دوربین سلفی 8mp  ارتقا یافته با قابلیت فوکوس اتوماتیک(AF). صفحه نمایش تحسین‌برانگیز آن 5.8 inch Quad HD+ است که تمامی جلو دوربین را در بر گرفته در حالیکه اندازه کم حجم مدل قبلی را حفظ کرده است! ضد گرد‌و غبار و ضد آب تا سی دقیقه تا عمق ۱.۵ متری است. قابلیت افزایش حافظه با کارت میکروSD و استفاده از متریال سخت Corning Gorilla Glass 5 بر روی صفحه و پشت گوشی، آن را برای کسانی که عاشق بیرون رفتن، پرسه زدن و بی توجه به شرایط آب و هوایی عکس گرفتن اند تبدیل به گوشی ایده‌آل کرده است. با سرعتی تحسین برانگیز کار می‌کند و می توانید از کنترل صدا به عنوان دکمه شاتر استفاده کنید. در وضعیت غیر اتوماتیک سرعت‌های ISO از ISO50 تا ISO800 قابل انتخاب است.

مشخصات دوربین در یک نگاه: لنزf/1.7، 12mp، معادل 26mm، لرزشگیر اپتیکال(OIS)، 4K ضبط فیلم، شکاف میکروSD، فرمت raw

امتیاز کلی: 4 1/2

۵. هواوی میت ۲۰ پرو

هواوی میت ۲۰ پرو با وفور تکنولوژی که در گوشی‌ هوشمندی شیک و نسبتا کم حجم انباشته شده و صفحه نمایش بزرگ ۶.۳۹ اینچی شبیه به ابزار یک ناو سر فرماندهی دیده و احساس می شود.

دوربین گوشی در کل عالی است، دوربین خوبی با زاویه بسیار باز و حالت ماکرو تحسین برانگیز2.5 cm. از میان سه دوربین بکار رفته در آن دوربین اصلی بهترین است و نتایج خوبی در شرایط متفاوت دارد. دوربین تله‌فوتوی 3X ، چنان که در P20 Pro می‌بینیم میتواند بر مشکل فوکوس فائق  شود ( به خصوص در هنگام ضبط ویدیو).در هنگام جابه‌جایی میان دوربین‌های استاندارد و تله‌فوتو اشباع رنگ معمولا تغییر می‌کند، گرچه دوربین آن را تصحیح می‌کند و نتیجه می‌تواند بسیار خوب باشد.

اگربه هواوی میت ۲۰ پرو به عنوان یک گوشی هوشمند پیشتاز نگاه کنید با دوربین استاندارد خیلی خوب و دوربین‌های تله فوتو 3X  و اولترا واید به عنوان اپشن‌های اضافه، خواهید دید که با دوربینی بینهایت همه فن حریف مواجه اید. هرچند اگر از دوربینهای تله فوتو و اولترا واید انتظار کیفیتی مشابه دوربین اصلی را داشته باشید دلسرد خواهید شد.

در مقام عکاسی متعهد، می توانید در وضعیت پرو عکاسی کنید و برای نتیجه بهتر فایل‌های raw را خودتان پردازش کنید. در غیر این صورت، از قرار دادن دوربین بر تنظیمات پیش‌فرض نتیجه خیلی خوبی خواهید گرفت، دوربین را در حالت Master Al قرار دهید تا همه چیز را برایتان مرتب کند. ۹۵ درصد کسانی که این گوشی هوشمند را می خرند از دوربین‌های آن کاملا راضی خواهند بود، افراد سخت‌گیرتر یا عکاسان خیلی جدی ممکن است کمی اصلاح بیشتر را دوست داشته باشند.

در کل، هواوی میت ۲۰ پرو گوشی هوشمند پیشتازی است که با طراحی شیک، تشخیص‌گر اثر انگشت در درون صفحه نمایش، تشخیص چهره، اسکن سه بعدی (به زودی اضافه می شود)، باطری‌هایی با طول عمر تحسین برانگیز، پردازشگر بینهایت سریع، فضای ذخیره زیاد و جز اینها مرزهای انتظار از یک گوشی هوشمند را فراتر برده است.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین های پشتی Leica Triple، لنز اولترا واید 20mp f/2.2-معادل 16mm، خروجی 20mp، لنز استاندارد40mp f/1.8 -معادل 27mm، خروجی 10/40mp، لنز تله‌فوتو 8mp f/2.4، معادل 81mm، خروجی 10mp، لرزشگیر اپتیکال، Al IS، دوربین سلفی 24mp f/2.0، فلش Duel-tone LEF، ویدیو 4k، ویدیو FullHD، ISO50-102400، فوکوس ماکرو 2.5cm، Super HDR، personalizes bokeh

امتیاز کلی: 4 1/2

۶. هواوی میت ۱۰ پرو

هواوی میت ۱۰ پرو برترین هواوی در میان گوشی های رده بالاست، و این به یمن دوربین‌های دوتایی Leica f/1.6 با سنسورهای رنگی و سیاه و سفید و همچنین  پردازشگر رده بالایی است که تکنولوژی واحد پردازش مبتنی بر شبکه عصبی را برای افزایش سرعت هوش مصنوعی (AI) در گوشی و دوربین به کار گرفته است. هواوی میت ۱۰ پرو با داشتن صفحه نمایش ۶ اینچی گوشی بزرگی است که با دوربین رنگی 12mp f/1.6 و دوربین سیاه و سفید 20mp f/1.6 ، معادل 27mm در 35mm ، همراه شده‌ا است. دوربین اصلی گوشی -دوربین رنگی 12mp- مجهز به لرزشگیر اپتیکال است. پشت دوربین در کنار دوربین‌ها برند Leica و فلش LED  دوتایی قرار گرفته است. دوربین امکان ضبط ویدیو 4K(UHD)  و ویدیو سریع در 120fps در رزولوشن FullHD را دارد. 

اگر به دنبال گوشی هوشمندی بزرگ با دوربینهای عالی هستید، میت ۱۰ پرو یک پکیج کامل است.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین های دوتایی: رنگی 12pm و سیاه و سفید 20mp ، لنزهای f/1.6، معادل 27mm، لرزشگیر اپتیکال(OIS)، ضبط ویدیو 4K، شکاف میکروSD، فرمت raw

امتیاز کلی: 4 1/2

۷. گوگل پیکسل ۲ XL

گوگل پیکسل ۲ XL با صفحه نمایشی به بزرگی 18.9، بدنه ضد آب و لرزشگیر اپتیکال در دسته گوشی‌های هوشمند رده‌بالا قرار می‌گیرد. این گوشی کمبود دوربین دوم را با تولید تصاویری عالی جبران کرده است. جای تاسف است که سوکت هدفن برای آن طراحی نشده است همچنین بهتر می‌بود اگر کنترل دستی بیشتری را در اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین می‌دیدیم، گرچه تنظیمات سرعت ISO و عکاسی raw می تواند مفید باشد و نیاز به دانلود اپلیکیشن‌های دیگر را رفع می کند. می‌توان گفت که برای بیشتر مردم، گوگل پیکسل ۲ XL دوربینی عالی خواهد بود چراکه کار با آن راحت است و تصاویری عالی خلق می‌کند.

در کل، گوگل پیکسل ۲ XL با داشتن تکنولوژی کارآمد عکس های پرتره تحسین برانگیز، و تصاویری با جزئیات بالا تحویل خواهد داد.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین12mp f/1.8، 1.4um pixels، OIS، Dual pixel autofocos، فلش دوتایی LED، عکاسی HDR+، ویدیو 4K/FullHD، ضد غبار و آب

امتیاز کلی: 4 1/2

۸. وان پلاس۶

وان‌پلاس۶ را می‌توان گوشی رده بالای قابل خریدی دانست که ویژگی‌های پریمیوم را با قیمتی نه چندان بالا عرضه می‌کند. کیفیت تصویر عالی ، اپلیکیشن دوربین قابل تایید است و نمونه قرمز این گوشی فوق‌العاده شیک است. ما معتقدیم که گوشی هوشمند وان‌پلاس۶ یک انتخاب عالی برای خرید است.

وان‌پلاس ۶ گوشی هوشمندی با قیمت منطقی است که مشخصاتش آن را در رده وسایل پریمیوم سونی، اپل و سامسونگ قرار می‌دهد. درست است که این گوشی جذابیت بصری آیفون را ندارد اما فردی منطقی می‌تواند از این مساله رد شود و برتری‌های وان‌پلاس ۶ نسبت به این گوشی‌ها را در نظر بگیرد.

دوربین اصلی بسیار عالی عمل می‌کند و اپلیکیشن دوربین به راستی شهودی است و به راحتی می‌توان با آن کار کرد. جای تاسف است که دوربین پشتی دومی با فاصله کانونی بیشتر و یا چیزی متفاوت تر مثل  دوربین سیاه و سفید هواوی ندارد اما لنزهای داخلی خیلی عالی عمل می‌کنند. بنابراین آنچه گفته شد بیش از عیبجویی، پیشنهاد است.

ابعاد صفحه نمایش عالی است و مشکلی در دیدن وجود ندارد.ظاهر گوشی شیک است بویژه مدل قرمز آن که به راستی چشم‌گیر است.

شکاف میکروSD ندارد که برای یک گوشی اندرویدی عجیب است، از آنجایی که official IP rating ندارد نباید آن را زیاد خیس کرد و فاقد بلندگوهای استریو است اما جدا از آن، ما معتقدیم که گوشی هوشمند وان پلاس ۶ می‌تواند خریدی عالی باشد.

ویژگی‌های گوشی در یک نگاه: لنزهای دوتایی 16mp و20mp ، f/1.7؛ معادل 27.22mm، لرزشگیر اپتیکال(OIS) و لرزشگیر الکترونیکی(EIS) ، ضبط ویدیو 4K

امتیاز کلی: 4 1/2

۹. آیفون X اپل

 گوشی آیفون X اپل در دهمین سالروز آیفون رونمایی شد. دوربین این مدل بر پایه دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس ساخته شده است اما خصوصیات دوربین به روز شده‌اند، برای مثال، هر دو لنزِ واید (معادل 28mm ) و تله فوتو ( معادل 56mm ) به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند، دریچه دیافراگم لنز تله فوتو از f/2.8  به f/2.4 ارتقا یافته و سنسور بزرگتری در آن به کار رفته است. هر دو دوربین، مشابه دوربین به کار رفته در آیفون ۸ پلاس، ۱۲ مگاپیکسلی هستند و لنز واید دارای دیافراگمf/1.8 است.

دوربین سلفی جلو ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/2.2 است، و می‌توانید در حالت پرتره فضای پس‌زمینه عکس سلفی را تار کنید.

برخی از ویژگی‌های قابل ذکر آیفون X  عبارتند از: صفحه نمایش سوپر رتینای ۵.۸ اینچی که با لبه‌ای پخ در برگرفته‌ شده، بنابراین این گوشی هوشمند در سایزی منطقی باقی مانده است. طراحی ضد آب و ضد گرد و غبار و قابلیت فیلمبرداری 4K تا60fps. و در راستای مدل‌های قبلی آیفون سوکت هدفون حذف شده است.

آیفون X  به درستی گوشی پریمیوم هوشمندی است که بسیار خوب ساخته شده‌است، محکم به نظر می‌رسد و ظاهر بسیار خوبی دارد.

ویژگی‌های گوشی در یک نگاه: لنز های دوتایی تله فتو و واید 12mp ، f/1.8 و f/2.4، معادل 28mm و56mm، لرزشگیر اپتیکال (OIS)، ضبط ویدیو 4k

امتیاز کلی:4 1/2

۱۰. هواوی p20

هواویp20 گوشی قدرتمند با دوربینی عالی و و آپشن‌های دوربین زیاد از جمله قابلیت raw و کنترل غیر اتوماتیک  در بدنه‌ای بسیار جذاب است.

هوایی P20 گوشی‌ای خوش ساخت با مجموعه دوربین‌هایی چشمگیر است، که خبره‌ترین عکاسان گوشی‌های هوشمند را نیز راضی نگه می دارد. با زمان عکس العمل بسیار سریع و آپشن‌های عکاسی بسیار از جمله وضعیت Pro که به شما اجازه عکاسی با فرمت RAW  و کنترل کاملا دستی می دهد، این گوشی انتخابی عالی برای کسانی است که گوشی هوشمندی می‌خواهند که با عکاسی در ذهن طراحی شده باشد.

دوربین تک رنگ دوم عکس‌هایی با جزئیات واضح ارائه می‌کند و دارای دیافراگم f/1.6  است. این گوشی RAM  و فضای ذخیره بسیاری دارد و در این رنج قیمت یکی از مناسب‌ترین گوشی‌های هوشمند پریمیوم به حساب می‌آید.

ویژگیهای دوربین در یک نگاه: دوربین‌هایLeica  دوتایی پشتی ۲۰ مگا پیکسلی BW f/1.6 و ۱۲ مگاپیکسلی RGB f/1.8، لرزشگیر اپتیکال (OIS) ، ضبط ویدیو 4K

امتیاز کلی:4 1/2

۱۱. Honor 9 Dual camera

مدل آنر ۹ هواوی گوشی هوشمندی با دوربین دوتایی است که RAM و فضای ذخیره بسیار زیاد در کنار طراحی شیک و جذاب را با قیمتی بسیار پایین‌تر از آنچه انتظار دارید عرضه می‌کند. دوربین دوتایی با استفاده از Hybrid Zoom بزرگنمایی 2x  را با صدمه بسیار کمی به کیفیت تصویر، ارائه می‌کند. دوربین سیاه و سفید عکسهای 20mp واضح و پر جزئیاتی می‌گیرد و نویز در هر دو دوربین سیاه و سفید و رنگی به خوبی کنترل شده است.

بدنه گوشی ضد آب نیست  اما در کل گوشی‌های هوشمند معدودی در چنین رنج قیمتی‌ این ویژگی را دارند. دوربین همچنین امکان ضبط ویدیو 4K را دارد که نتایج آن مناسب است. بزرگترین عیب این گوشی نداشتن لرزشگر اپتیکال است که علاوه بر عکس‌ها، فیلم‌های گرفته شده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این قیمت انتخاب های دیگری  دارای لرزشگیر ا‌پتیکال  وجود دارد گرچه معمولا فاقد دوربین دوتایی اند.

اگر علاقه‌مند به عکاسی سیاه و سفید‌اید و پول کافی برای Leica M Monochrom  ندارید گوشی هوشمند آنر ۹ با دوربینی سیاه و سفید انتخاب عالی است.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین تک رنگ 20mp، ماکسیموم دیافراگم f/2.2، سنسور CMOS، معادل 27mm، ویدیو 4K

امتیاز کلی: 4 1/2

۱۲. آنر ویو ۲۰

آنر ویو ۲۰ توجه عکاسان را با دوربین ۴۸مگاپیکسلی‌اش به خود جلب کرده و واقعا هم این ویژگی معرکه‌ای در یک گوشی هوشمند است.

داشتن چنین سنسور رزولوشن بالای داخل عالی است، اما بسیاری از ویژگی‌های عکاسی با این گوشی به آپشن کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی بر می گردد، در این جا، گوشی  کماکان از لنز ۴۸mp و تکنولوژی حسگر سونی برای گرفتن عکس‌ها استفاده می‌کند و با ترکیب پیکسل ها تصویر کوچکتر ۱۲ مگا پیکسلی را ارائه می دهد. این امر در وضعیت پرتره، وضعیت شب و وضعیت تعییت دیافراگم و غیره به کار گرفته می‌شود.

آیا این امر لزوما بد است؟ خیر اما با چنین وسیله پیشرفته ای که امکان عکاسی ۴۸ مگا پیکسلی را دارد بهتر است که همین رزولوشن مورد استفاده قرار گیرد.

جزئیات در در عکسهای ۴۸ مگا پیکسلی عالی است و باید آنها را با تصاویر گرفته شده‌ی گوشی هوشمندی با حسگر کوچکتر مقایسه کنید تا کیفیت را ببینید. باید از نزدیگ نگاه کنید تا متوجه میزان جزئیات در تصویر ۴۸ مگا پیکسلی شوید، آیا چیزی بیش از این نیاز است؟ شاید نه اما گزینه پرداخت هزینه کمتر برای گوشی هوشمندی با امکان عکاسی تصاویری با اندکی جزئیات کمتر نیز وجود دارد! با این وجود پیشنهاد ما این است که اگر امکانش رو دارید حتی بیش از این هزینه کنید!

در کل کیفیت تصویر خوب است ) هم در ۴۸ مگاپیکسلی و هم در ۱۲ مگاپیکسلی) با بازنمایی صحیح رنگی( حتی در شرایط ابری)، و وضعیت عکاسی در شب چنان تحسین‌برانگیز است که شما حتی نیازی به سه پایه ندارید ) که نتیجه حالت صحنه شب هوشمند است.)عکس های سلفی فوق‌العاده‌اند و پرتره ها، خصوصا با اندکی تاری، عالی‌اند.

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که قابلیت‌های دوربین زیادی دارد و می تواند عکسهای خیلی خوبی بگیرد، به این مدل نگاهی داشته باشید.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین پشتی 48MP f/1.8، دوربین سلفی 25 MP f/2.0، super night shot، AI، ویدیو4K، حالت پرتره/دیافراگم، حالت Pro، ISO 50-65536

امتیاز کلی: ۴

 

۱۳. اپل آیفون ۸ پلاس

دوربین پشتی آیفون ۸ پلاس مشابه دوربین12MP بکار رفته در آیفون X است و همچنین از لنز‌های مشابهی استفاده می‌کند: واید (معادل 28mm) و تله فوتو )معادل 56mm). لرزشگیر اپتیکال داخلی است اما برخلاف آیفون X دوتایی نیست. لنز تله فوتو با ماکسیمم بازی دیافراگم f/2.8 در مقایسه با f/2.4 در آیفون X چندان روشن نیست. با این وجود عملکرد آن در نور کم بهتر از مدل‌های قبلی آیفون است.

 علاوه بر حسگر بزرگ که به گفته اپل از نو طراحی شده است، برای بهبود کیفیت رنگ و بافت تصویر، پردازشگر سیگنال تصویر جدید داخلی به کار رفته است. از دیگر ویژگیهای آن بکارگیری پردازشگر جدید A11، طراحی شیشه‌ای پشت که امکان شارژ وایرلس را میدهد و حالت های نوری پرتره مشابه با آیفون X (بویژه نسخه بتا) می‌باشد. در حالت پرتره امکان محو پس‌زمینه را دارید، و با تنظیم نور صحنه می توانید سوژه تان را جدا کرده و بر پس زمینه ای سیاه قرار دهید.

دوربین سلفی جلویی ۷ مگا پیکسلی است و در کنار دیافراگم f/2.2 و فلش رتینا میتواند برای ضبط ویدیو در کیفیت 1080p HD بکار رود.

اپلیکیشن اصلی دوربین هنوز به شکل آزاردهنده‌ای برای برخی عکاسان ابتدایی است و امکان کنترل دستی کافی را به آنها نمیدهد. عملکردش در نور کم اندکی بهبود یافته اما نه آن اندازه که نوآوری محسوب شود و وضعیت پرتره داخلی در شرایط نوری مناسب نتیجه خوبی دارد اما این دو ویژگی برای رقابت با میت ۱۰ پرو و همه حالت های دستی اش  کم است.

از دیگر جنبه های خوب به کار رفته در آیفون ۸ پلاس  طراحی ضد آب و ضد غبار، ویدیو 4K و گستره‌ای از اپلیکیشن‌های موجود برای iOS است.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین 12MP، ماکسیمم دیافراگم f/2.8، حسگر CMOS، معادل 28-56mm، ویدیو 4K

امتیاز کلی: 4 1/2

۱۴. هواوی P20 پرو

هوواوی P20 پرو یک گوشی هوشمند گرانقیمت و شیک است و که مهمترین ویژگی آن استفاده از ۳ دوربین در پشت می‌باشد، گرچه، نتایج لزوما فوق‌العاده نیست.

در نظر اول و تا زمانی که موشکافانه به عکس‌ها نگاه نکرده باشید، P20 پرو نتابج قابل قبولی ارائه می‌کند. قابلیت نوردهی دستی ۷ثانیه‌ای برای عکس‌هایی که در شب گرفته می شوند تقریبا بی‌نظیر است به شرطی که محوی خفیف عکسی که گرفته‌اید برایتان مهم نباشد. اگر در عکاسی جدی‌تر‌اید و قصد دارید برای ویرایش عکس‌ها وقت بگذارید و یا آنها را برای مقاصد مهمتری به کار ببرید، در این صورت تصاویر بهتری را با گوشیهای هوشمندی که قبلا معرفی شدند میتوانید بگیرید، هرچند نه با این تعداد دوربین.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین سه گانه Leica: لنز Leica f/1.6  با حسگر تک رنگ 20mp، لنز اصلی f/1.8 برای حسگر1/1.78 اینچی 40mp (Quad Bayer) ، لنز تله‌فوتو f/2.4 با حسگر 8mp (خروجی عکس ۱۰ مگاپیکسلی دارد)، لرزشگیر اپتیکال (OIS)، ضبط ویدیو 4K

امتیاز کلی: 4

۱۵. آنر ۱۰

آنر ۱۰ گوشی هوشمندی با قیمت منطقی است که قابلیت اجرا و دوربین‌هایی همتراز با گوشی‌های هوشمند پریمیوم رقیبش دارد. اگر ضد آب نبودن و نداشتن شکاف میکرو SD برایتان مهم نیست، آنر ۱۰ گوشی عالی با قیمتی بی‌نظیر است.

در کل، این گوشی مشخصات خوبی را ارائه می کند از قبیل: یک دوربین خوب با قابلیت AI  برای تشخیص صحنه‌ها، قدرت پردازش سریع و فضای ذخیره بسیار. و تمام اینها گوشی را به خصوص برای کسانی که به عکاسی در حال حرکت علاقه‌مند‌اند دلخواه می‌کند. تعداد مناسبی فیلتر و قابلیت ویرایش با گوشی برای عکس‌هایتان وجود دارد. گرچه، نداشتن لرزشگیر اپتیکال (OIS) ضعف بزرگی است و این گوشی را در ضبط ویدیو ناکارآمد می‌کند. نویز تصویر در هنگام استفاده ازدوربین اصلی 12mp کمتر از  16pm است.

هرچند، قیمت عالی گوشی را نمی‌توان نادیده گرفت، خبری از برند Leica  نیست، اما ویژگی‌های مشابه ای دارد با دو دوربین پشتی که یکی از آنها دوربین تک رنگ 24mp است و دوربین سلفی 24mp .

آنر ۱۰ دوربینی چشمگیر با پشتی رنگین‌کمانی است که بسیار چشم‌نواز است. باریک، خوش ساخت و با قابلیت عملکرد بالاست. تنها ضعف آن ضد آب و غبار نبودن و نداشتن قابلیت نصب میکروSD است. جز اینها رقیبی با قیمت مناسب برای بسیاری از گوشی‌های پریمیوم است.

ویژگی‌های دوربین در یک نگاه: دوربین دوتایی پشتی- سیاه و سفید 24mp f/1.8، رنگی 16mp f/1.8، دوربین جلویی 24mp، ضبط ویدیو 4K

امتیاز کلی: ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد